Od czego zacząć wyposażanie biura w meble pracownicze?

13/11/2013

W myśl zasady, że biuro jest wizytówką firmy i pośrednio wpływa na samopoczucie pracowników, a co za tym idzie na jakość ich pracy to temat nowego wyposażenia wydaje się dość skomplikowany. Warto zastanowić się na wstępie jakie są nasze priorytety, na czym nam najbardziej zależy, bo pomysłów na wyposażenie może być sporo. Meble biurowe mają też dość sporą rozpiętość cenową. Należy pamiętać, że wybierając bardzo tanie meble decydujemy się często na tandetę i to zarówno w zakresie jakości wykonania poszczególnych elementów, jak również samej stylistyki. Rzeczą oczywistą jest więc optymalizacja kosztów, jednakże niewątpliwie pewne pozostałe aspekty tak czy inaczej musimy brać pod uwagę .                 
        Zacznijmy jednak od podstaw. Elementami wyposażenia biura są meble (biurka, szafy, regały), krzesła, rodzaj podłogi (wykładziny, panele, płytki ) oraz sprzęt umożliwiający pracę ( komputery, drukarki, skanery, telefony). Ważna jest klimatyzacja, która gwarantuje optymalną temperaturę oraz oświetlenie, które musi być odpowiednio dobrane do pomieszczenia. Stanowiska pracy należy przede wszystkim dokładnie przeanalizować pod względem ilości osób w danym pomieszczeniu – istotne są tu odległości pomiędzy pracownikami stacjonarnymi, jak również odległości pomiędzy meblami, ścianami, przejściami komunikacyjnymi - reguluje to m.in. Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Socjalnej w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy Dz.U.2003.169.1650 t.j. - rozporządzenie z dnia 26 września 1997 r.  Należy także zadbać o odpowiednią akustykę w pomieszczeniu – przy znacznej ilości pracowników warto zastanowić się nad odpowiednim ich oddzieleniem, tak by nawzajem sobie nie przeszkadzali . Kolejną niewątpliwie istotną rzeczą jest odpowiedni dobór krzeseł pracowniczych. Aby umożliwić pracownikom solidne i wygodne wykonywanie swojej pracy należy także zapewnić im ergonomiczne siedzenie. 
Poza aspektami czysto technicznymi ważne są także aspekty estetyczne. Ładne i ciekawe wnętrze będzie stanowić odpowiednią wizytówkę firmy. Odpowiedni dobór kolorów, materiałów, systemów mebli, różnego rodzaju dodatków wyposażenia wnętrz ma olbrzymie znaczenie w postrzeganiu firmy przez samych pracowników, jak i klientów czy kontrahentów.
    Wyposażaniem wnętrz możemy zająć się sami, biorąc pod uwagę nasz zmysł techniczny oraz estetyczny, ale również możemy zlecić wykonanie go firmie specjalizującej się w aranżacji pomieszczeń (biura projektowe, firmy zajmujące się sprzedażą mebli biurowych).  

Komentarze

This site uses some unobtrusive cookies to store information on your computer. By using our site you accept our Terms And Conditions and Privacy Policy. ×